fredag 17. september 2010

Musikk! Metall! Kvelertak!

Det er ikke ofte jeg opplever å "oppdage" ny musikk som faktisk ikke får meg til å ønske dypt og inderlig at tredje verdenskrig helst bør initieres sporenstreks. Men noen ganger er man heldig, og denne gangen kan jeg takke den eneste norske radiokanalen det (i alle fall innimellom) går an å høre på; P3. De siste par ukene har de spilt en helt vilt kul låt, "Mjød", men det er først denne uken jeg tok turen innom Platekompaniet og kjøpte det eneste albumet (helt nytt) til den norske gruppen Kvelertak. Debutalbumet heter "Kvelertak" og er stapp full av den ene kongelåten etter den andre. Sjangermessig er Kvelertak godt plassert i metall-genren, men hva slags metall er vanskelig å si. Viking-metall? Speed-metall? Trash-speed-viking-metall? Det er norsk, det er beinhardt, det er stramt som Botox-huden til Sarah Palin. Og vilt bra, naturligvis.

Låter å anbefale: Ulvetid, Mjød, Fossegrim, Sultans of Satan og Uttrydd Dei Svake.

Her er en YouTube video:

1 kommentar:

  1. ikke dårlig :D jeg må nok høre på det litt mer for å få ordentlig inntrykk, men virker lovende ^^b

    SvarSlett