fredag 3. september 2010

En ny dag

Ja, så var vi her igjen. For tredje gang går jeg hardt ut og satser på å kunne etablere en levedyktig blogg, denne gang med Blogger.

Som de fleste forhåpentligvis vet er LiveJournal forferdelig: Forferdelig å bruke, forferdelig få brukere, forferdelig utforming og ikke minst forferdelig dyrt. Facebook er intet sted å skrive lengre innlegg, den siden (som det meste annet i vårt blaserte samfunn) satser knallhardt på det tabloide. Så hvor skal en skrive- syk ung herre etablere seg? Google er et fantastisk selskap. Fantastisk visjon, fantastiske produkter og ikke minst en verdierklæring som lyder "Don't be evil". Siden jeg også nå, siden forrige mandag faktisk, sverger til en Android telefon (en Sony Ericsson Xperia X10i for å være nøyaktig) gjør det sitt til at min lojalitet til Google (og da per assosiasjon Blogger) øker betraktelig.

De som kjenner meg vet at jeg er et politisk dyr, og man kan derfor regne med at denne bloggen vil inneholde en overvekt av politiske betraktninger. Jeg er også en iherdig riksmålsmann, og det norske sprog vil derfor få sitt virtuelle kakestykke. Utenom dette skal jeg forsøke i det lengste å krydre innholdet med dagsaktuelt nyhetsstoff fra den store verden, og mine egne kvitringer fra vår alles kjære Twitter oppdateres automatisk øverst på siden til alles (forhåpentligvis) forlystelse. For de av dere som er glad i fotografi har jeg tatt meg den uforskammede frihet i å skamløst promotere mine egne bilder fra den ellers utmerkede siden Flickr (se til høyre i blogg- vinduet).

Så med dette, for å sitere vår mumlende majestet, erklærer jeg herved bloggen for åpnet.  

Norwegian Coast

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar