lørdag 18. september 2010

Diett

Ja, dette blir ikke akkurat dyptpløyende politisk analyse, men jeg synes mat er rimelig viktig. Tross alt er det mat som holder oss alle i live, og det er mat som dreper oss (som for eksempel meg) som spiser for meget eller spiser feil. Jeg aner ikke nøyaktig om jeg spiser feil, og nei; jeg skal ikke fortelle folk hva de bør spise.

Men, blogging er jo litt som en dagbok; og i motivasjonens navn så tenkte jeg å annonsere en utfordring til meg selv: Thomas sin diett fra mandag til fredag, proteiner galore.

Mandag: Tunfisk med tomatpuré, kyllingvinger, ananas, salat med tunfisk og cottage cheese på jobben.
Tirsdag: Laks med hvitløk, to bokser leverpostei, tunfisk med hvitløksolje og salat med cottage cheese på jobben.
Onsdag: Oksekjøtt med hvitløk, to bokser med makrell i tomat (ja, jeg vet det er sukker i dem), tunfisk med Tabasco og salat med cottage cheese på jobben.
Torsdag: Ytrefilet av svin med Tabasco og hvitløk, to bokser leverpostei, tunfisk med Tabasco og salat med cottage cheese på jobben.
Fredag: Renskåret kyllingfilet med tomatpuré og hvitløk, to bokser med markell i tomat, ananas, grillede kyllingvinger og cottage cheese med salat på jobben.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare det, men jeg tror at det hadde vært bra.

pig meat on the back of a truck in chinatown - dscf0322

1 kommentar: