søndag 5. desember 2010

5 filmer jeg gleder meg til å se

5: Battle: Los Angeles

Det er foreløpig kun en teaser ute, men den virker som en svært morsom Science-Fiction film. Handlingen er kort fortalt dette: Los Angeles + sinte aliens = action og moro.

4: Carlos: The Jackal

Jeg er fryktelig fascinert av seriekriminelle. Det er fantastisk interessant å lære om hva som får disse galningene til å gjøre det de gjør, igjen og igjen. "Sjakalen" er en terrorist som opererte på 1970 og 1980- tallet og han sitter i dag i fengsel i Frankrike. Han drepte mange mennesker, planla og gjennomførte mangfoldige terroristaksjoner. En skikkelig drittsekk altså, og jeg vil se spillefilmen om hans liv.

3: Secretariat

John Malkovich som hissig heste- agent (vet ikke den korrekte termen for jobben hans i denne filmen) virker dritfett. Men så er jo alltid John Malkovich dritfet. 

2: Cowboys and aliens

Jeg liker western filmer og jeg liker science fiction filmer. Hvordan kan dette blir dritt? Forøvrig spiller Daniel Craig (James Bond, ja) hovedrollen.

1: Cool It

Jeg er en av dem som ikke kjøper hele "global oppvarming" hysteriet. Jeg er for miljøvern, men slik klimabevegelsen har blitt kuppet av sosialister som kun ønsker å kutte folks forbruk til fordel for en annen (hippie) livsstil byr meg imot. Miljøvern handler om å ikke hogge ned regnskogen, det handler om å ta vare på utrydningstruede dyr, det handler om å ikke dumpe gift i elvene våre, det handler om å ta vare på nasjonalparkene våre. Det handler ikke om å utelukkende fokusere på å kutte CO2 utslipp. Fordi, guess what, CO2 er ikke farlig. Og Cool It er en film som viser befolkningen hva sannheten faktisk er.

Cubehead revisited (copyright me):
Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar