mandag 18. juli 2011

Stavanger sommeren 2011

Fredag 15. juli satte jeg meg i bilen og kjørte i syv timer og tredve minutter fra Oslo til verdens beste, fineste og kuleste by; Stavanger.

Hensikten var å besøke min gode venninde Heidi og delta på den meget tradisjonsrike sommerfesten hjemme hos henne. Vel fremme i Stavanger klokken fire om ettermiddagen møtte jeg Heidi og en del andre gode geeks på Kulturhuset. De var godt i gang med å bli sminket og hadde kledd seg ut som forskjellige karakterer fra Harry Potter filmene; anledningen være seg visningen av den siste Harry Potter filmen; Harry Potter and the Deathly Hallows part 2. Det var omtrent ti stykker (husker ikke nøyaktig) som hadde kledd og sminket seg og disse viste en miniforestilling basert på en, slik jeg forstod det, en fanfic historie om en piknik hvor Volemort prøver å drepe Harry; bare for å bli forhindret av en gjeng überkåte Hogwarts tøser. Det var underholdende nok og vi slapp å se reklame noe som var spesielt herlig.

På dagen på lørdag dro Heidi og jeg på en liten fotoekskursjon til Ullandhaugtårnet og jeg fikk tatt et par ganske ålreite landskapsbilder og noen pene kuer. Kuer er fulle av w1n. Jeg fikk også, gjennom voldelig utpresning og løfter om monetær kompensasjon, sneket meg til å ta et fint portrettbilde av Heidi.

Mot Jæren:

Jæren

Mot Sandnes:

Mot Sandnes

Q1:

Cow

Q2:
Cow2

Heidi:

Heidi

Innkjøp av Kong alkohol var neste på listen (samt mat og kull) og det ble kjøpt inn en god del. Heidi hadde fra før gjort i stand jelly-shots, kjøpt inn avsindig meget med Jäger og etter innkjøpet på lørdag hadde vi nok alkohol i huset til å senke 10 småfeite, russiske marinegaster under bordet.

Et kjøleskap av jelly-shots:

Jelly-shots

Fra festens begynnelse satt det folk både inne og ute. De som satt ute var stort sett (men ikke bare) de med nok spekk til å kåle den flotte sommertemperaturen på minus 100 grader vi har om dagen. Der spilte vi også verdens beste kortspill; Cards Against Humanity. Et spill for, som reklamen sier, forferdelige mennesker. Etter å ha drukket tett i ca seks timer beveget alle seg innendørs hvor vi fortsatte å drikke til klokken ble tidlig, for min del helt til klokken 09:00 søndag morgen. Jeg ble hyggelig overrasket over å se at jeg har tatt bilder i grisefylla; noe som jo kan være underholdende:

Geir Harald, Katherine og Christian:

Geir Harald, Katherine and Christian

Hallgeir:

Hallgeir

Heidi i en ikke- edru tilstand:

Heidi not being sober

Alt i alt var festen sommerens hittil største høydepunkt for meg. Det er deilig for en gammel fyllik som meg å vite at jeg fremdeles har gode venner i oljebyen. Stavanger folket er herlige mennesker.

1 kommentar:

  1. takk for besøket, og takk for bilder :DDD
    litt full på slutten der ja xD;

    SvarSlett