søndag 9. januar 2011

Nyttårsforsett

Julen er over, nyttårsfeiringen er over og hverdagen er tilbake for fullt. I den anledning er det hundretusenvis som vedkjenner seg ulike nyttårsforsett, det være seg å spise mindre kransekake til lunsj til å trene tre timer hver eneste dag til alt fettet er borte for godt.

Selv kan jeg innrømme at jeg har et nyttårsforsett. Det er ikke spesielt originalt, det er ikke spesielt utfordrende, men klarer jeg å gjennomføre det vil jeg igjen kunne ha en kropp folk ikke blir flau av å se på. Nyttårsforsettet går som følger: Trene mer, spise mindre.

Denne uken har jeg gått to mil på ski og jeg har ikke spist kaker eller søte bakevarer. Klarer jeg å gjøre det samme de neste 30 ukene vil jeg ha nådd mitt mål. Det er et par utfordringer. Den viktigste er det å klare å gå to turer på ski hver uke, men dette tror jeg at jeg skal klare å få til. Jeg går sammen med kamerater og jeg er svært motivert. Det som kanskje kan bli vanskeligere er å fortsette å trene når sneen er borte. Løping er ødeleggende kjedelig, treningsstudio er for meget med mas og tiltak, svømming er dyrt og kjedelig. Løping er nok det jeg ender opp med, men det hadde vært stilig om jeg fant en aktivitet jeg kunne trives med i sommerhalvåret også.

Men disse tingene er ganske mundane. Hvorfor ikke prøve på noe litt ekstraordinært? Hvorfor ikke prøve å gjøre noe som vil få en signifikant plass i livet?

Det er 7 lokasjoner jeg ønsker å besøke før jeg dør:

- Pyramidene i Egypt
- Den kinesiske mur
- Angkor Wat
- Chichen Itza
- Colosseum
- Machu Piccu
- Uluru (Ayers Rock)

Hvis det viser seg at jeg får noen penger i arv etter min nylig avdøde farmor ønsker jeg å bruke noen av disse til å besøke ett av disse stedene. Høyest på ønskelisten står Angkor Wat, Machu Piccu og Chichen Itza.

chichen itza

Ønsk meg lykke til.

3 kommentarer:

  1. lykke til! :-D
    vet ikke hvor/hva Angkor Wat, Chichen Itza eller Uluru er en gang jeg ^^;

    SvarSlett
  2. Hoy =)

    Chichen Itza er et ruinkompleks på Yukatan halvøyen i Mexico. Den mest kjente maya- pyramiden er den avbildet i blogginnlegget mitt ovenfor.

    Angkor Wat er kanskje verdens mest kjente tempelkompleks. Her er et bilde:

    http://www.flickr.com/photos/cfimages/269139494/

    Uluru (også kjent som Ayers Rock) er den digre røde stenen som ligger midt i Australias ødemark. Her er et bilde:

    http://www.flickr.com/photos/nosha/2836119312/

    Hvordan har du det i Jpn? Awesome eller sinnsykt awesome?

    SvarSlett
  3. Good luck!!

    I have yet to figure out my new years resolutions, so this was interesting to read :) I also abhor gym/running/swimming, too mind-numbing :( So I would rec dancing, yoga and pilates. See you if you have a community centre where you live which might offer these classes at a subsidised rate. E.g. I'm taking street dance classes at my community centre for £1.50 for 90 min :D

    I used to want to see those sights as well, but this TV series called "Idiot Abroad" kind of ruined it for me ^^;

    SvarSlett