søndag 20. mars 2011

Fotografier

I går var jeg ute og gikk og fant ut at jeg ville se hvordan utsikten var fra Ekebergrestauranten. Som forventet var den nydelig, men jeg var litt for tidlig ute. Hadde jeg vært der en time senere ville jeg fått bedre bilder med lengre eksponering. Tok også et bilde etter at solen var gått ned etter at jeg var tilbake i byen. Oslo er ekstremt mørk om natten, det er få bygninger som er belyst og de lysene som fins er nesten alltid vendt nedover og ikke opp. Dette medfører at det å ta bilder av Oslo om natten nesten alltid blir seendes ut som bilder fra en norsk Gotham city. Jeg prøvde å ta et bilde med lang eksponering av den enorme månen som var ute i går, men gangbruen jeg stod på beveget seg konstant på grunn av alle fotgjengerne, så det ble ikke til noe særlig. Men jeg syntes dog månen fikk et fint, nesten gotisk uttrykk.

Oslofjorden

Dark City

Fra Ekeberg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar